../resim/eResim/119080.jpg
Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler 1

Editör(ler):
Yazar(lar): Derleme
Yayınevi: Bağlam Yayınları

21,60 % 10 indirim
24,00

Satışa Çıkınca Haber Ver
Yaklaşık 7 iş günü içerisinde tedarik edilir.
Kargo Koşulları: Kredi kartı/havale/eft ile siparişlerde; Kargo ücreti 7,5 ' dir. 75 üzerinde siparişlerde kargo ÜCRETSİZDİR.


Bu çalışma İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema-TV Bölümü ve British Council, İstanbul işbirliğiyle 18-19-20 Haziran tarihlerinde düzenlenen ‘Türk Sineması‘nda Yeni Yönelimler: Türk Film Araştırmaları‘ konferansının metinlerinden derlendi. Ağırlıkla genç akademisyen, araştırmacı ve yazarların ‘orta‘ nesille lbir araya geldiği lbu toplantı aynı anda birçoğumuzun el atmak istediği, bölük pörçük, farklı yerlerde ve zamanlarda tanıştığımız, üzerine düşündüğümüz ama çok ürün veremediğimiz ‘Türk Sineması‘nı enine boyuna tartışma fırsatını verdi, hepimize. Fatih Özgüven‘in Abdülhak Şinasi‘den ödünç aldığı ‘Türk Sineması ve Biz: Çamlıca‘daki Eniştemiz başlığı (2000 konferansından) bizim hareket noktamızdı. Hep gizli gizli keyfini çıkardığımız, ya da aldığımız hazzı açıklamaktan çekindiğimiz ‘sinemamız‘ belki bizi değil, ama çok geniş bir seyirci kitlesini yıllarca tutkunu etti. 90‘larda bu bağlılık başka bir yoldan tekrar canlandı. Bu kez geniş seyirci kitlesini sinemada toplayan filmler kadar; bağımsız, marjinal örnekler de eski seyirci profiline pek benzemeyen yeni bir ‘kitle‘ yarattı. Konferans boyunca bu iki alem arasında gidip gelindi. Eskiler, yeniler, hatırası olanlar, tırışkalar (trash), oryantalistler, Batıcılar tüm bu filmlerle aramıza mesafe koymadan, nostaljiye de çok kapılmadan, hazzederek haşır neşir olduk. Murat Belge, Türk Sineması‘nın ortaya çıkışını tarihsel karşılaştırmalarla ve ağırlıkla Türk Edebiyatı‘nın geçmişi ile karşılaştırarak konferansa çıkış noktası verdi. İki yabancı bildiri de vardı, Nevena Dakovic‘in Balkanlar üzerine ve John Hill‘in Küreselleşme Döneminde Ulusal Sinemalar‘ın Hollywood‘la nasıl yaşacaklarını önerdiği çalışması. Diğer bildiriler sinemada Türkiye imgesini, Türk Sineması‘nda ‘kitsch‘ ve ‘camp‘ kavramlarını, Yeşilçam‘da Hollywood etkilerini, Türk Sineması‘nda kadının temsilini, sinemasal imgelerin dönüşümünü, 60‘lar Türk Sineması‘nı, Türk Sineması‘nda kimlikleri tartıştı. (Önsöz) İçindekiler - Sinemalara Dair - Sömürgecilik ve Ötesi - 1960‘lar Popüler Sinemasının Yükselişi ve Düşüşü - Sinemsal İmgelerin Dönüşümü - Dışarıda(n) Türkiye - Etki Altında Kadınlar: Kadınların Temsili - Türk ‘Kitschh‘i ve ‘Camp‘i


ISBN: 9789756947548

Baskı Sayısı: . Baskı

Basım Tarihi: Ocak 1900
Sayfa Sayısı: 210

Ebat: 13,5x20


Bu eseri oylarak yorumlayabilirsiniz. Lütfen yorumlarınızın bilgi verici, açıklayıcı ve adil olmasına dikkat ediniz.
Oyunuz
Adınız ve Soyadınız
Eposta
Yorumunuz

BU KATEGORİDE EN ÇOK SATAN ÜRÜNLER

1
Ritim Eğitimi ve Modern Dans
16 adet satıldı
16,20

2
Tiyatro ve Canlandırma
15 adet satıldı
18,90

3
Oyunlarla Yaşayanlar
14 adet satıldı
14,04

4
Camera Lucida
4 adet satıldı
22,40

5
Dijital Fotoğrafçılık
3 adet satıldı
25,90

6
Ritüelden Drama - Kerbela - Muharrem - Ta ziye

7
Sinemanın 5 Temel Öğesi
2 adet satıldı
35,25

8
Sinemada Akımlar
2 adet satıldı
17,55

9
Psikiyatri ve Sinema
1 adet satıldı
50,40

10
Fikret Hakan Eskimeyen Yeşilçamlı


ETİKETLER
,